Lekárske Odborové Združenie Lekárske Odborové Združenie Lekárske Odborové Združenie Lekárske Odborové Združenie
  • Novinky
  • Tlačové správy
  • Výpovede
  • O nás
    • Cena Dávida
  • Spolupráca
  • Q&A
    • Dokumenty
  • Blog
  • Kontakt
  • Pridaj sa k nám
Lekárske Odborové Združenie Lekárske Odborové Združenie
  • Novinky
  • Tlačové správy
  • Výpovede
  • O nás
    • Cena Dávida
  • Spolupráca
  • Q&A
    • Dokumenty
  • Blog
  • Kontakt
  • Pridaj sa k nám
feb 03

Nahlasujte zlyhanie starostlivosti, vyzýva Asociácia na ochranu práv pacientov

  • 3. februára 2016

Podľa asociácie je zabezpečenie adekvátnej zdravotnej starostlivosti hlavne úlohou manažmentu nemocníc.

BRATISLAVA. Asociácia na ochranu práv pacientov SR (AOPP) vyzýva všetkých pacientov, aby nahlasovali zlyhanie alebo neposkytnutie adekvátnej zdravotnej starostlivosti v nemocniciach, z ktorých odišli sestry a pôrodné asistentky.

"Pacienti môžu kontaktovať priamo manažment nemocníc, ako aj AOPP, ktorá pomôže pacientom z ktorejkoľvek nemocnice. Sme tu pre členov aj nečlenov. Chceme spoločne s nimi dohliadať na poskytovanie zdravotnej starostlivosti na konkrétnych oddeleniach a nemocniciach,“ vysvetlila prezidentka AOPP Katarína Kafková.

Podľa asociácie je zabezpečenie adekvátnej zdravotnej starostlivosti hlavne úlohou manažmentu nemocníc. Preto každý, kto má podozrenie na zlyhanie zdravotnej starostlivosti, by mal kontaktovať riaditeľa nemocnice, aby podnet preveril na mieste a bez zbytočného zdržania.

"Najdôležitejšie v tomto momente je, aby nedošlo k poškodeniu zdravia pacientov, či už je to poskytovanie akútnej alebo plánovanej zdravotnej starostlivosti. Pevne veríme, že nemocnice túto situáciu zvládnu. Z nášho pohľadu však takýto stav nie je dlhodobo udržateľný," poznamenala Kafková.

Podľa zákona o zdravotnej starostlivosti má písomné sťažnosti pacientov najprv preveriť riaditeľ nemocnice. Ak neodpovie alebo jeho odpoveď nie je uspokojivá, môže sa pacient obrátiť na Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou.

"Riaditelia nemocníc by v tejto kritickej situácii mali vybavovať podnety pacientov, ako aj ich príbuzných, čo možno najrýchlejšie. Chceli by sme poprosiť aj lekárov, aby boli ústretoví, trpezliví a pomáhali riešiť problémy pacientov,“ uzavrela šéfka asociácie. 

  • Facebook
  • Twitter
  • LinkedIn
  • E-Mail

Comments are closed.

Najnovšie články

  • TLAČOVÁ SPRÁVA: OBAVA LOZ SA NAPLNILA – MINISTER ZDRAVOTNÍCTVA ODVOLAL RIADITEĽA INŠTITÚTU, KTORÝ ŠTÁTU A ZDRAVOTNÍCTVU ŠETRIL MILIÓNY EUR
  • TLAČOVÁ SPRÁVA: LEKÁRSKE VÝPOVEDE PRINIESLI PACIENTOM KONKRÉTNE ZLEPŠENIA
  • TLAČOVÁ SPRÁVA: VERÍME, ŽE V PROCESE ZLEPŠENIA SLOVENSKÉHO ZDRAVOTNÍCTVA SA SPOJÍ V HLASOVANÍ PARLAMENTNÁ OPOZÍCIA A KOALÍCIA
  • TLAČOVÁ SPRÁVA: LEKÁRSKE ODBOROVÉ ZDRUŽENIE UZAVRELO S VLÁDOU SR ZMLUVU O NASTOLENÍ SOCIÁLNEHO ZMIERU V ZDRAVOTNÍCTVE
  • Tlačová správa

LEKÁRSKE ODBOROVÉ ZDRUŽENIE

Zlepšujeme postavenie zdravotníckych pracovníkov
v Slovenskej republike, chránime a obhajujeme ich hospodárske a sociálne práva.

POSLEDNÉ PRÍSPEVKY

  • TLAČOVÁ SPRÁVA: OBAVA LOZ SA NAPLNILA – MINISTER ZDRAVOTNÍCTVA ODVOLAL RIADITEĽA INŠTITÚTU, KTORÝ ŠTÁTU A ZDRAVOTNÍCTVU ŠETRIL MILIÓNY EUR
  • TLAČOVÁ SPRÁVA: LEKÁRSKE VÝPOVEDE PRINIESLI PACIENTOM KONKRÉTNE ZLEPŠENIA
  • TLAČOVÁ SPRÁVA: VERÍME, ŽE V PROCESE ZLEPŠENIA SLOVENSKÉHO ZDRAVOTNÍCTVA SA SPOJÍ V HLASOVANÍ PARLAMENTNÁ OPOZÍCIA A KOALÍCIA
COPYRIGHT 2017 LEKÁRSKE ODBOROVÉ ZDRUŽENIE.